NFT (Non-Fungible Token), v českém překladu „nezaměnitelný token“ označuje transparentní doklad o vlastnictví jedinečného digitálního obsahu, nejčastěji obrázku, videa, skladby, vstupenky, herního či sběratelského předmětu.
Tento doklad (token) je uložený ve veřejné decentralizované databázi zvané blockchain. Tuto databázi nespravuje konkrétní firma či instituce, ale mnoho počítačů, které jsou rozmístěny po celém světě. Tato databáze je zcela transparentní a znemožňuje upravování, kopírování, či padělání těchto certifikátů.
Pomocí NFT lze jednoznačně určit majitele digitálního obsahu, podobně jako lze např. určit majitele nemovitosti z katastru nemovitostí. NFT tedy představuje důkaz vlastnictví či pravosti uložený na blockchainu.
Potenciálních budoucích využití může být spousta, významně by NFT např. mohly změnit podobu hudebního průmyslu. Například i Spotify testuje zavedení NFT na své platformě od začátku roku 2023. Klíčový přínos této technologie se však stále objevuje. S NFT experimentují i další firmy jako Nike, Adidas, Starbucks či McDonald's.
V oblasti NFT je důležitá opatrnost. NFT mají výrazně vyšší riziko a volatilitu než kryptoměny jako bitcoin nebo ethereum. Navíc je jejich likvidita omezená, což znamená, že k jejich prodeji potřebujete konkrétního zájemce. Je to podobné prodeji uměleckého díla: pokud chcete obraz prodat, musíte najít zájemce, který ho chce koupit.
Vzhledem k jedinečnosti (nezaměnitelnosti) NFT nemůžete jednoduše vstoupit na trh a vyměnit je za něco jiného, jak je to možné u kryptoměn, akcií či jiných finančních nástrojů. Kromě toho existuje v NFT prostoru mnoho falešných a podvodných projektů.
Tento doklad (token) je uložený ve veřejné decentralizované databázi zvané blockchain. Tuto databázi nespravuje konkrétní firma či instituce, ale mnoho počítačů, které jsou rozmístěny po celém světě. Tato databáze je zcela transparentní a znemožňuje upravování, kopírování, či padělání těchto certifikátů.
Pomocí NFT lze jednoznačně určit majitele digitálního obsahu, podobně jako lze např. určit majitele nemovitosti z katastru nemovitostí. NFT tedy představuje důkaz vlastnictví či pravosti uložený na blockchainu.
Potenciálních budoucích využití může být spousta, významně by NFT např. mohly změnit podobu hudebního průmyslu. Například i Spotify testuje zavedení NFT na své platformě od začátku roku 2023. Klíčový přínos této technologie se však stále objevuje. S NFT experimentují i další firmy jako Nike, Adidas, Starbucks či McDonald's.
V oblasti NFT je důležitá opatrnost. NFT mají výrazně vyšší riziko a volatilitu než kryptoměny jako bitcoin nebo ethereum. Navíc je jejich likvidita omezená, což znamená, že k jejich prodeji potřebujete konkrétního zájemce. Je to podobné prodeji uměleckého díla: pokud chcete obraz prodat, musíte najít zájemce, který ho chce koupit.
Vzhledem k jedinečnosti (nezaměnitelnosti) NFT nemůžete jednoduše vstoupit na trh a vyměnit je za něco jiného, jak je to možné u kryptoměn, akcií či jiných finančních nástrojů. Kromě toho existuje v NFT prostoru mnoho falešných a podvodných projektů.
Nákup bitcoinu je díky Bitcoinovému účtu dostupný doslova pro každého. Spolu s vaším osobním poradcem se v tomto světě neztratíte.
Nákup zlata a stříbra je díky Komoditnímu účtu dostupný doslova pro každého. S částkami od sta korun měsíčně si spoříte do fyzických drahých kovů, které si průběžně odnášíte, a chráníte tak své úspory.
Nechte si nezávazně poradit, rádi vám pomůžeme. Napište nám a my se vám v nejbližší době ozveme.
Pro ochranu vašich úspor si zvolte důvěryhodného partnera s historií
korun jste
s námi již
investovali
spokojených klientů
chráníme vaše úspory
poboček po celé ČR